Kinga Panasiewicz reprezentuje Polskę – przygoda z E(x)plory w USA

Przed niespełna miesiącem opisywaliśmy niecodzienny sukces uczennicy Liceum Ogólnokształcącego im. ks. Stanisława Staszica – Kingi Panasiewicz, która zdobyła II nagrodę główną na Ogólnopolskim Festiwalu Młodych Naukowców E(x)plory. Zdobywając to prestiżowe wyróżnienie pokonała najlepszych młodych naukowców z całego kraju, a oprócz tego przyznano jej nagrodę specjalną – akredytację na wyjazd do Phoenix w USA (stan Arizona), gdzie reprezentować będzie Polskę na międzynarodowym konkursie dla młodych naukowców Intel ISEF.

Dzisiaj  Kinga jest już w Phoenix. Pomimo dużej ilości zajęć związanych z konkursem, znajduje czas, by na bieżąco przedstawiać nam swoją pracę i wrażenia. Zachęcamy do czytania interesujących relacji ilustrowanych ciekawymi fotografiami.

Dziennik z podróży

Dzień 1

Wstałam dzisiaj specjalnie wcześniej, żeby jeszcze przed śniadaniem opisać jak minęła podróż.

Bardzo długa. Ponad 24 godziny. To zdjęcie jak jestem z biletem, a za mną samolot zostało zrobione na lotnisku Heathrow w Londynie- to właśnie ten samolot zabrał nas do Los Angeles.

Lot samolotem to coś wspaniałego! Człowiek zasypia: budzi się i widzi góry Szkocji, znowu zasypia i potem znowu budzi- biel, kry lodowe i lecimy nad Grenlandią, znowu zasypiam i znowu się budzę- widzę w oknie pustynię, kaniony, wzgórza zachodnich Stanów Zjednoczonych  COŚ NIESAMOWITEGO!!! Nigdy tego nie zapomnę. W załączniku zdjęcia z samolotu.

Jak lecieliśmy z Los Angeles do Phoenix była noc. Zobaczyłam wielkie rozświetlone wybrzeże- Los Angeles nocą z lotu ptaka. Mowę mi odebrało. Ziemia to na prawdę piękna planeta!

Na lotnisku mnóstwo kontroli, rozmów z urzędnikami… byłam już tym zmęczona, ale urzędnik w Los Angeles zaniemówił, jak mu powiedziałam o czym jest moja praca (sam zapytał ;) . Oczywiście życzył mi powodzenia.

Amerykanie są bardzo mili, na lotnisku pomagali nam przyśpieszyć procedurę, jak powiedzieliśmy, ze mamy szybko wylot.

Hotel też niesamowity (mam swój własny), zdjęcia wyślę innym razem.

No i w końcu widok z okna… Zdjęcia również w załączniku :)

Dziś rozkładamy stanowiska prezentacyjne, rejestrujemy się, komisja sprawdza nasze prace, także dziś biurokratycznie. Ale pod wieczór jest spotkanie wszystkich uczestników i wymiana gadżetami reprezentującymi nasze kraje.

Dodam jeszcze, że w Phoenix o północy jest 27 stopni! Ale Phoenix też pięknie wygląda nocą z lotu ptaka, to bardzo piękne miasto. Hotel jest w centrum, więc wszystko lepiej niż można sobie wymarzyć:) W całym Phoenix wiszą też bannery reklamujące Intel ISEF.

Jest cudownie! To co tutaj już przeżyłam sprawiło,  że do Polski nie wróci już ta sama Kinga, a jeszcze przecież tyle dni w Stanach przede mną.

Póki co USA zrobiło na mnie świetne wrażenie. Czeka mnie dużo pracy, ale już nie mogę się doczekać!!!

Gorące (dosłownie!) pozdrowienia z Phoenix!

Galeria zdjęć

Sukcesy i osiągnęcia

Międzynarodowy sukces uczennic Staszica!

Już po raz drugi uczennice Staszica wzięły udział w Międzynarodowym Konkursie Puszkinowskim  „Что в имени тебе моём?”  organizowanym przez Państwowy Instytut Języka Rosyjskiego im. A. S. Puszkina w Moskwie. Celem konkursu jest rozwijanie zainteresowania językiem i literaturą rosyjską .

Zawody sportowe

Sukces uczennic Staszica – 4 miejsce w Polsce!

W czwartek 19 września 2019 r. na stadionie lekkoatletycznym im. Michała Barty przy I Liceum Ogólnokształcącym im. M. Kopernika w Kołobrzegu odbył się Finał Ogólnopolski Szkolnej Ligi Lekkoatletycznej roku szkolnego 2018/2019.

Ogłoszenia

Zapraszamy rodziców na spotkania

Zebranie z Rodzicami odbędzie się 9.09. 2019 r. (poniedziałek)

- kl. I i II o 16.30 – z wychowawcami

- kl. III o 15.30  - z wychowawcami, o 16.30 z dyrektorem (osoby wybrane do organizacji Studniówki)

Uroczystości, wydarzenia

Zajęcia integracyjne

W trosce o dobrą atmosferę i poczucie bezpieczeństwa od pierwszych dni września szczególną troską otaczamy tych, którzy rozpoczynają naukę. Trwają zajęcia integracyjne klas pierwszych, które wpisały się już w tradycję naszej szkoły. Działania integrujące stanowią ważny czynnik szeroko rozumianych oddziaływań wychowawczych. Zajęcia mają pomóc młodzieży zaadoptować się do nowych warunków w nowej szkole i klasie, w integracji z grupą.